Menu

Cart
A+ A A-

Πρόβλημα στον Εγκέφαλο Ηλεκτρικού Τιμονιού σε Peugeot 107 (Citroen C1/Toyota Aygo)

To παρόν άρθρο δεν συνάδει με την υφή του site. Μπορεί όμως η παρούσα λύση να αποδειχθεί σωτήρια για κάποιους. Ενδέχεται να εφαρμόζει και σε Citroen C1 όπως επίσης και σε Toyota Aygo.

Τις προάλλες, ξαφνικά και ενώ κινούμουν κανονικά με το Peugeot 107 μου, παρατηρώ ότι μου έχει ανάψει το λαμπάκι P/S και το ηλεκτρικό τιμόνι άρχισε να συμπεριφέρεται ως να μην έχει υποβοήθηση. Συνέχισα τη διαδρομή μου έως ότου έφτασα στον προορισμό μου. Με το σβήσιμο της μηχανής, παρατήρησα ότι για αρκετό χρονικό διάστημα (της τάξεως του μισού λεπτού) άκουγα πίσω από το τιμόνι θόρυβο από ρελέ. Ψάχνοντας τι μπορεί να συμβαίνει, αντιλήφθηκα μετά από αρκετό διάβασμα στο Internet ότι το πρόβλημα προέρχεται πιθανότατα από τον εγκέφαλο του ηλεκτρικού τιμονιού (δεν ήξερα καν ότι υπήρχε εγκέφαλος για τη συγκεκριμένη λειτουργία στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο, η αρχική μου υπόθεση ήταν ότι επρόκειτο για πρόβλημα στην τρόμπα του υδραυλικού τιμονιού αφού πίστευα ότι επρόκειτο για υδραυλικό σύστημα υποβοήθησης).

  1. Εμπορική Διαχείριση

    1. Επιλογή Παραστατικού
    2. Επιλογή Πελάτη
    3. Επιλογή Ειδών

    Barcode, Συμβάσεις Πελατών & Προτιμολόγια!

    Διαδικασία Τιμολόγησης
  2. Ταχύτατη καταχώρηση Πελατών/Προμηθευτών!

    Ο χρήστης εισάγει το Α.Φ.Μ. και τα
    στοιχεία αντλούνται απο το TaxisNet!

    Εναλλακτικά εισάγονται στοιχεία και με
    μη αυτόματο τρόπο.

    Νέος Πελάτης Προμηθευτές
  3. Γρήγορη επανέκδοση παραστατικών!

    Επιλέξτε τα παραστατικά που επιθυμείτε και κάνετε τα επανέκδοση με το πάτημα ενός κουμπιού!

    Μαζικές Αντιγραφές Παραστατικών
  4. Προτιμολόγια και Προσφορές!

    Δημιουργήστε προσφορές με προτιμολόγια σε χρόνο ρεκόρ! Κατόπιν, μετασχηματίστε τα σε κανονικά παραστατικά!

    Νέο Προτιμολόγιο Μετασχηματισμός
  5. Πραγματική εικόνα Αποθήκης!

    Με πολλές επιλογές, σε πανεύκολο περιβάλλον! Περιθώρια κέρδους, κατηγορίες-υποκατηγορίες, απόθεμα και πολλά φίλτρα!

    Προϊόντα Κινήσεις Ειδών
  6. Δαπάνες και Πάροχοι!

    Εισάγετε τους Παρόχους σας και κατόπιν δημιουργήστε επαναλαμβανόμενες ή μη Δαπάνες, οι οποίες και 'προστίθενται' στην εικόνα της επιχείρησης!

    Δαπάνες Πάροχοι
  7. Κινήσεις Πελατών-Προμηθευτών-Ειδών και Καταστάσεις

    Όλες οι κινήσεις των συναλλαγών σας και μη, με πολλά φίλτρα και πλήρεις καταστάσεις, σε πολύ απλά βήματα!

    Κινήσεις Πελατών Καταστάσεις
  8. Αυτόματα αντίγραφα ασφαλείας / Στατιστικά τηλεφωνικών κλήσεων!

    Ορίστε μία διαδρομή και το πρόγραμμα θα παράγει αυτομάτως αντίγραφα ασφαλείας! Δείτε στατιστικά τηλεφωνικών κλήσεων των πελατών σας!

    Backup Κινήσεις Πελατών

Επίσης, όταν διάβασα για το κόστος του εγκεφάλου για καινούριο έκρινα ότι είναι δυσανάλογα ακριβό συγκριτικά με το κόστος όλου του αυτοκινήτου. Προτιμούσα να το αφήσω έτσι. Ο εγκέφαλος ο συγκεκριμένος βρίσκεται στην θέση όπως παρουσιάζεται παρακάτω, πάνω από το πεντάλ του συμπλέκτη, πίσω από το πλαστικό πάνελ που έχει τις αποθηκευτικές θήκες αριστερά και δεξιά της κολώνας του τιμονιού (στην εικόνα παρακάτω φαίνεται σε ένα δεξιοτίμονο Peugeot 107).

Peugeot 107 - Θέση εγκεφάλου τιμονιού

Το να βγάλετε τον εγκέφαλο από την θέση του είναι λίγο πιο δύσκολο από ότι φαίνεται. Περιλαμβάνει η διαδικασία να βγάλετε τις 4 φύσες που διαθέτει ενωμένες και οι οποίες αποσπώνται εύκολα. Επίσης στην δική μου περίπτωση, ο εγκέφαλος ήταν στερεωμένος στο πάνελ με 3 βίδες οι οποίες και ήθελαν 10άρι κλειδί (ή καρυδάκι, όπως βολεύεται ο καθένας). Η μία η βίδα (η επάνω), όμως δεν είναι καθόλου εύκολο να βγει.. Θέλει πολύ μικρό σε μέγεθος κλειδί που να χωρέσει εκεί μέσα και να οπλιστείτε με πολύ υπομονή.

Αν υποθέσουμε ότι τον βγάλατε τον εγκέφαλο μπορείτε να τον βγάλετε από την θήκη του πολύ εύκολα. Οπότε και θα εμφανιστεί η πλακέτα του.

Peugeot 107 - Εγκέφαλος τιμονιού

 

Η πλακέτα η δική μου περιλάμβανε και δύο (2) ρελέ  OMRON G8QE-1A-12vdc.

OMRON G8QE-1A-12vdc Ρελέ

Τα ρελέ τα προμηθεύτηκα με λιγότερα από 25 ευρώ (συμπεριλαμβανομένων των μεταφορικών). Αλλάχτηκαν τα ρελέ στην πλακέτα και έκτοτε κανένα πρόβλημα.

Σημείωση-1: Καθώς δέχομαι ανά τακτά διαστήματα τηλέφωνα σχετικά με το που βρήκα τα ρελέ, παραθέτω τον παρακάτω σύνδεσμο με τα στοιχεία επικοινωνίας. Βεβαιωθείτε όμως ότι το δικό σας αυτοκίνητο "φοράει" τα ίδια ρελέ.

https://www.vrisko.gr/details/71c22414656da_40645_2_0_67dd3f4i

Σημείωση-2: Αναφέρω καθαρά την προσωπική μου εμπειρία. Σε καμία των περιπτώσεων δεν υποστηρίζω ότι αποτελεί λύση και στη δική σας περίπτωση.

Christos Goulas

dotcom logo

Κύπρου 59, Ηγουμενίτσα
Τ.Κ. 46100, Ελλάδα
http://www.dot-com.gr
E-mail: cgoulas@dot-com.gr
Ιστότοπος: https://www.linkedin.com/in/christos-goulas-66a39084/

2 σχόλια

  • Christos Goulas
    Christos Goulas Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2019 10:58 Σύνδεσμος σχολίου

    Δεν γνωρίζω Μικαέλα, αυτό όμως που ξέρω με αρκετή βεβαιότητα είναι ότι το μοντέλο (107), παραμένει το ίδιο χωρίς αλλαγές. Θεωρητικά η παραπάνω "λύση" πρέπει να εφαρμόζει και σε εσένα. Δεν χρειάζεται κάποιον να "σκαμπάζει", έναν που να έχει ένα αρκετά ψηλό κλειδί/καρύδι θέλεις (κάποιος φίλος σε συνεργείο ίσως..) για να βγάλει τον εγκέφαλο και από εκεί και πέρα σε κάποιον που είναι καλός με κολλητήρι (κάποιος που επισκευάζει τηλεοράσεις..). Εύχομαι τα καλύτερα.

  • Μικαέλα
    Μικαέλα Δευτέρα, 18 Μαρτίου 2019 01:07 Σύνδεσμος σχολίου

    Μόλις μου συνέβη το ίδιο με το Citroen C1 μου που είναι αυτόματο!!Δεν το χω επιχειρήσει ακόμη αλλά σ ευχαριστώ πολύ που έγραψες το συγκεκριμένο άρθρο είναι πολύ κατατοπιστικό!!Το μόνο που μένει είναι να βρω κάποιον που σκαμπαζει απ' αυτά να το φέρει εις πέρας..
    Μπορώ να σε ρωτήσω γνωρίζεις αν υπάρχει κάποια διαφορά σχετικά με την χρονολογία?Το δικό μου είναι του 2007 κι έχει κάνει αρκετά χιλιόμετρα..

    Σ ευχαριστώ πολύ πολύ.

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια
elenfrdeites

Log In or Register