Πρόβλημα στον Εγκέφαλο Ηλεκτρικού Τιμονιού σε Peugeot 107 (Citroen C1/Toyota Aygo)
- Γράφτηκε από τον Christos Goulas
- Κατηγορία Άρθρα
- Διαβάστηκε 16840 φορές
- μέγεθος γραμματοσειράς μείωση του μεγέθους γραμματοσειράς αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
- Εκτύπωση
To παρόν άρθρο δεν συνάδει με την υφή του site. Μπορεί όμως η παρούσα λύση να αποδειχθεί σωτήρια για κάποιους. Ενδέχεται να εφαρμόζει και σε Citroen C1 όπως επίσης και σε Toyota Aygo.
Τις προάλλες, ξαφνικά και ενώ κινούμουν κανονικά με το Peugeot 107 μου, παρατηρώ ότι μου έχει ανάψει το λαμπάκι P/S και το ηλεκτρικό τιμόνι άρχισε να συμπεριφέρεται ως να μην έχει υποβοήθηση. Συνέχισα τη διαδρομή μου έως ότου έφτασα στον προορισμό μου. Με το σβήσιμο της μηχανής, παρατήρησα ότι για αρκετό χρονικό διάστημα (της τάξεως του μισού λεπτού) άκουγα πίσω από το τιμόνι θόρυβο από ρελέ. Ψάχνοντας τι μπορεί να συμβαίνει, αντιλήφθηκα μετά από αρκετό διάβασμα στο Internet ότι το πρόβλημα προέρχεται πιθανότατα από τον εγκέφαλο του ηλεκτρικού τιμονιού (δεν ήξερα καν ότι υπήρχε εγκέφαλος για τη συγκεκριμένη λειτουργία στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο, η αρχική μου υπόθεση ήταν ότι επρόκειτο για πρόβλημα στην τρόμπα του υδραυλικού τιμονιού αφού πίστευα ότι επρόκειτο για υδραυλικό σύστημα υποβοήθησης).
Επίσης, όταν διάβασα για το κόστος του εγκεφάλου για καινούριο έκρινα ότι είναι δυσανάλογα ακριβό συγκριτικά με το κόστος όλου του αυτοκινήτου. Προτιμούσα να το αφήσω έτσι. Ο εγκέφαλος ο συγκεκριμένος βρίσκεται στην θέση όπως παρουσιάζεται παρακάτω, πάνω από το πεντάλ του συμπλέκτη, πίσω από το πλαστικό πάνελ που έχει τις αποθηκευτικές θήκες αριστερά και δεξιά της κολώνας του τιμονιού (στην εικόνα παρακάτω φαίνεται σε ένα δεξιοτίμονο Peugeot 107).
Το να βγάλετε τον εγκέφαλο από την θέση του είναι λίγο πιο δύσκολο από ότι φαίνεται. Περιλαμβάνει η διαδικασία να βγάλετε τις 4 φύσες που διαθέτει ενωμένες και οι οποίες αποσπώνται εύκολα. Επίσης στην δική μου περίπτωση, ο εγκέφαλος ήταν στερεωμένος στο πάνελ με 3 βίδες οι οποίες και ήθελαν 10άρι κλειδί (ή καρυδάκι, όπως βολεύεται ο καθένας). Η μία η βίδα (η επάνω), όμως δεν είναι καθόλου εύκολο να βγει.. Θέλει πολύ μικρό σε μέγεθος κλειδί που να χωρέσει εκεί μέσα και να οπλιστείτε με πολύ υπομονή.
Αν υποθέσουμε ότι τον βγάλατε τον εγκέφαλο μπορείτε να τον βγάλετε από την θήκη του πολύ εύκολα. Οπότε και θα εμφανιστεί η πλακέτα του.
Η πλακέτα η δική μου περιλάμβανε και δύο (2) ρελέ OMRON G8QE-1A-12vdc.
Τα ρελέ τα προμηθεύτηκα με λιγότερα από 25 ευρώ (συμπεριλαμβανομένων των μεταφορικών). Αλλάχτηκαν τα ρελέ στην πλακέτα και έκτοτε κανένα πρόβλημα.
Σημείωση-1: Καθώς δέχομαι ανά τακτά διαστήματα τηλέφωνα σχετικά με το που βρήκα τα ρελέ, παραθέτω τον παρακάτω σύνδεσμο με τα στοιχεία επικοινωνίας. Βεβαιωθείτε όμως ότι το δικό σας αυτοκίνητο "φοράει" τα ίδια ρελέ.
https://www.vrisko.gr/details/71c22414656da_40645_2_0_67dd3f4i
Σημείωση-2: Αναφέρω καθαρά την προσωπική μου εμπειρία. Σε καμία των περιπτώσεων δεν υποστηρίζω ότι αποτελεί λύση και στη δική σας περίπτωση.